شناسایی یکریختی های جبری بین جبرهای تابعی و جبرهای عملگری

پایان نامه
چکیده

پایان نامه با نرم افزار فارسی تک تایپ شده و فایل word ندارد. در این پایان نامه که مراجع اصلی آن [7] و [15] می باشند، شرایط کافی برای آن که نگاشت های خاصی بین جبرهای عملگری استاندارد و همچنین بین جبرهای یکنواخت، یکریختی جبری باشند بررسی می شود. در ابتدا فرض کنیم x و y فضاهای باناخ و a وb جبرهای عملگری استانداردی روی x و y باشند. طیف که با رابطه تعریف می شود. خواهیم دید هر نگاشت پوشای نه لزوماً خطی یا پیوسته که در شرط و شرط به ازای هر عملگر از رتبه حداکثر یک صدق کند، یک یکریختی جبری یا یک پاد یکریختی جبری است. در ادامه نشان داده می شود هرگاه a وb جبرهای یکنواختی به ترتیب با مرزهای شوکه روی فضای هاسدورف فشرده x و y باشند. آنگاه برای هر نگاشت پوشا و نرم خطی یک همسانریختی مانند وجود دارد به طوریکه برای هر و بعلاوه در حالتی که یا حافظ طیف مرزی توابع قله ای باشد یک یکریختی جبری یکمتری است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نگاشت‌های نگهدارنده جفت‌های عملگری باناخ روی جبرهای عملگری

فرض کنید ‎$mathcal{B(X)}$‎ جبر شامل تمام عملگرهای خطی کران‌دار روی فضای باناخ ‎$mathcal{X}$‎ و ‎$phi:mathcal{B(X)}longrightarrow mathcal{B(X)}$‎ یک نگاشت جمعی دوسویی باشد که جفت عملگری باناخ را از دو طرف حفظ می کند. در این مقاله، نشان می دهیم که به ازای هر ‎$A in mathcal{B(X)}$‎ و ‎$x in mathcal{X}$‎، اسکالرهای ‎$alpha‎ , ...

متن کامل

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023